Notice: Undefined index: l in /home/blog.kerjasimple.com/public_html/wp-content/plugins/wpurlrotator/wpurlrotator.php on line 20
Kerja Simple, Share Link Je – Surirumah – KerjaSimple.com Kerja Simple, Share Link Je – Surirumah – KerjaSimple.com

Best Ke Jadi Suri Rumah?

Ramai orang ingat jadi suri rumah ni seronok, senang, duduk rumah saja tak perlu kerja. Tapi hakikatnya kita sebagai suri rumah inilah yang tahu beratnya tanggungjawab. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.

Suami bekerja, penat dari jam 8 pagi sampai 5 petang. Tapi kita 24 jam penat!

Pagi bangun paling awal siapkan sarapan suami dan anak, kemas rumah, basuh baju, sidai baju, lipat kain, jaga anak yang semuanya aktif belaka, fikirkan di rumah ada makanan tak untuk mereka makan. Nak masak lagi, nak jaga anak, jaga suami, fuhh.. memang penat.

Tak ada rehat, tapi apakan daya, inilah pengorbanan bagi seorang suri rumah. Korbankan segala keseronokan untuk kebahagiaan rumahtangga tapi tak ramai orang hargainya.

Betul kan? 

Teringin Nak Ada "Me Time" Tapi...

Tiada perempuan yang bernama suri rumah di dunia ni nak menjaga rumah, anak & suami setiap masa. Mesti nak ada masa ber “me time” juga.

Tapi kebanyakkan “me-time” perlukan duit betul?

Nak keluar shopping mesti ada duit,
Nak shopping online di Shopee pun mesti ada duit.

Semua perlu ada duit. Taknaklah harapkan duit suami semata-mata. Jika boleh taknak susahkan suami. Kan best jika ada duit sendiri,

Nak simpan duit untuk diri sendiri boleh,
Nak simpan duit untuk masa depan anak boleh,

Kita sebagai seorang perempuan pun mesti ada duit sendiri juga. Biar orang tak pandang rendah walaupun kita suri rumah betul? 

Tapi...

Nak cari duit sebagai seorang suri rumah bukan mudah.

Setiap hari boleh katakan tiada waktu nak berbisnes ni. Jika ada pun itulah masa nak berehat. Masa nak buat bisnes tak ada, nak jual barang secara online tak pandai. Bila jual barang nak kena jumpa-jumpa orang pula, jika jauh nak kena pos barang pula. Dah daftar sebagai ejen kena pergi kelas untuk belajar, hadir training dan sebagainya, mana mampuuuu!

Itulah dilema seorang suri rumah betul? 

Jangan Risau, Ada Solusi

Sebenarnya sudah ada satu bisnes yang sangat sesuai untuk seorang suri rumah.

Serius, sungguh ni!

Modal pula sangat kecil. Pasti mampu punya sebab terlampau rendah modalnya.

Bagaimana caranya?

Nanti saya share caranya.

Tapi sebelum itu tonton video testimoni suri rumah di bawah & klik butang “Tunjukkan Lagi Bukti”.

Testimoni Surirumah Buat KerjaSimple ini...

Penafian Pendapatan | Polisi PrivasiTerma & Syarat

Hak Cipta © KerjaSimple.com. Hak cipta terpelihara. Laman ini bukan sebahagian dari laman web Facebook atau Facebook Inc. Selain itu, laman web ini tidak disokong oleh Facebook dengan cara apapun. Facebook adalah tanda dagangan Facebook, Inc.

Hasil-hasil yang dipaparkan dalam laman web ini bukan jaminan anda akan dapat hasil yang sama. Ini terpulang kepada faktor-faktor seperti etika kerja, produk dan harga, jenis perniagaan, dan lain-lain lagi. Testimonial yang dikongsikan adalah berdasarkan pengalaman masing-masing.

Rujukan: %%SPONSOR_NAME%%