Notice: Undefined index: l in /home/blog.kerjasimple.com/public_html/wp-content/plugins/wpurlrotator/wpurlrotator.php on line 20
Kerja Simple, Share Link Aje – Pesara01 – KerjaSimple.com Kerja Simple, Share Link Aje – Pesara01 – KerjaSimple.com

Usia Makin Lanjut, Mampu Ke Nak Kerja Lagi?

Dulu waktu muda, kita kerja mesti seronok, tenaga ada, dapat duit enjoy sana sini, lupa nak menyimpan. Bila usia dah makin meningkat, tak sedar umur dah nak masuk ke fasa persaraan, barulah perasan yang selepas ini kita tak ada lagi sumber pendapatan.

Siapa nak bayarkan komitmen? Nak bayarkan hutang rumah, hutang kereta lagi, anak nak sambung belajar atau berkahwin.

Duit KWSP tak banyak. Itulah duit nak selesaikan hutang, nak renovate rumah, nak buat umrah, kenduri kahwin anak dan banyak lagi. Jika semua dihabiskan, kita pula dah tak kerja nak dapatkan duit dari mana untuk terus hidup?

Usia dah makin lanjut ni, nak kerja lagi tak mampu. Bila lihat orang-orang sekeliling yang seusia kita sambung bekerja sebagai pekebun, jaga, buat kerja kampung, rasa sedih dan sayu. Kalau boleh kita taknak akhiri kehidupan kita seperti itu. 

Duit KWSP Pun Tak Boleh Bantu

Berdasarkan dari statistik yang dikeluarkan, duit KWSP yang akan kita dapat biasanya hanya bertahan selama 3 tahun sahaja. Jika kita bersara pada umur 60, maka kita sudah tiada duit pada umur 64 tahun!

Secara statistik, rakyat Malaysia hidup sehingga umur 80 tahun. Bayangkan jika ia berlaku, maka anda tiada sumber pendapatan selama 16 tahun (dari umur 64-80 tahun). Jika kita muda tak apa, boleh gagah lagi cari kerja. Tapi malangnya umur kita pada waktu ini penuh dengan masalah kesihatan. Nak kerja lagi mana mampu.

Apa nak jadi dengan masa depan kita? Allahu.. 

Teringin Nak Ada Impian Tapi...

Tiada orang dalam dunia ni bekerja seumur hidup. Mestilah ada impian nak bahagia. Nak juga Self Reward diri selepas berpuluh tahun kerja dengan jalan-jalan shopping, nak bercuti luar negara lihat kehebatan ciptaan Tuhan. Nak pergi makan yang sedap-sedap bawa keluarga, paling penting dapat tunaikan umrah dan Haji. Wahhh best-nya..

Bila kita ada duit ni,

Hubungan dengan keluarga pun makin meriah,
Tak perlu mengharapkan anak untuk biayai kita,
Nak fokus ibadah pun tenang,
Nak sedekah dan infaq pun senang.

Paling best bila ada duit, boleh berehat di rumah, hidup bersama suami/isteri kita dengan penuh kasih sayang. Tak gitu? 

Tapi...

Nak cari duit tambahan bukan mudah..

Kesihatan pun tak mengizinkan, umur dah lanjut usia ni tak terkejar dengan teknologi semasa yang ada, apa boleh buat..

Nak buat bisnes jadi ejen produk, tapi nak jual barang secara online tak pandai. Lagi nak kena cari orang atau jumpa-jumpa orang pula, jika jauh nak kena pos barang lagi. Dah daftar sebagai ejen kena pergi kelas untuk belajar, hadir training dan sebagainya, mana larattt!

Itulah dilema bagi orang yang dah lanjut usia ni betul? 

Jangan Risau, Ada Solusi

Sebenarnya sudah ada satu bisnes yang sangat sesuai untuk seorang yang bakal bersara.

Serius, sungguh ni!

Modal pula sangat kecil. Pasti mampu punya sebab terlampau rendah modalnya.

Bagaimana caranya?

Nanti saya share caranya.

Tapi sebelum itu tonton video testimoni seorang anggota polis di bawah & klik butang “Tunjukkan Lagi Bukti”.

Testimoni Tuan Yazid Yang Bakal Bersara ini...

Penafian Pendapatan | Polisi PrivasiTerma & Syarat

Hak Cipta © KerjaSimple.com. Hak cipta terpelihara. Laman ini bukan sebahagian dari laman web Facebook atau Facebook Inc. Selain itu, laman web ini tidak disokong oleh Facebook dengan cara apapun. Facebook adalah tanda dagangan Facebook, Inc.

Hasil-hasil yang dipaparkan dalam laman web ini bukan jaminan anda akan dapat hasil yang sama. Ini terpulang kepada faktor-faktor seperti etika kerja, produk dan harga, jenis perniagaan, dan lain-lain lagi. Testimonial yang dikongsikan adalah berdasarkan pengalaman masing-masing.

Rujukan: %%SPONSOR_NAME%%