Notice: Undefined index: l in /home/blog.kerjasimple.com/public_html/wp-content/plugins/wpurlrotator/wpurlrotator.php on line 20
Kerja Simple, Share Link Je – Peniaga (Latest) – KerjaSimple.com Kerja Simple, Share Link Je – Peniaga (Latest) – KerjaSimple.com

Niaga Ni Masyuk Ke?

Dulu waktu muda, kita fikir bila buat bisnes ni mesti seronok, masyuk, dapat banyak duit boleh enjoy buat apa saja. Tapi hakikatnya bila kita dah meningkat dewasa barulah tahu besarnya tanggungjawab. Kita niaga ni bukan saja untuk diri sendiri je, tapi untuk nak bantu ibu bapa, suami/isteri, anak-anak, bayar hutang rumah, hutang kereta lagi, komitmen dan macam-macam.

Orang makan gaji kerja 8 jam, tapi kita ni 24 jam memikirkan pasal bisnes. Kerja bagai nak gila, income tak tetap pula tu. Ada masa untung banyak, ada masa rugi. Haihh, berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.

Bila niaga ni, segalanya semua sendiri. Ya cuti boleh bila-bila masa, tapi jika cuti maka tak adalah duit. Kita tiada KWSP, tiada pencen, semuanya atas risiko sendiri. Apakan daya, inilah pengorbanan. Korbankan segala keseronokkan untuk kebahagiaan keluarga tapi tak ramai orang nampak.

Betul kan? 

Ada Duit Tapi Macam Tak Ada?

Dapat duit tapi macam tak ada duitnya. Duit dari hasil niaga ibarat singgah je kat akaun bank kita. Ya lah, nak rolling beli barang, bayar api air, bayar sewa, bayar gaji pekerja lagi, akhirnya yang bahagian untuk kita dah tak banyak.

Nak menyimpan duit? Jauh sekali..

Sedangkan duit dapur untuk diberikan pada isteri pun jimat-jimat, anak nak minta duit belanja pun dikira-kira. Mana tak nya, kos hidup makin tinggi, harga barang naik melambung. Ekonomi makin tenat, semua benda harga nak naik, tapi bisnes tak naik-naik.

Apa nak jadi dengan masa depan kita? Allahu.. 

Teringin Nak Ada Impian Tapi...

Tiada orang dalam dunia ni bekerja seumur hidup. Mestilah ada impian nak bahagia. Nak bawa family jalan-jalan shopping, nak bawa bercuti release stress. Nak pergi makan sedap-sedap, paling penting selepas berseronok, boleh menyimpan duit lagi. Wahhh best-nya..

Bila kita ada duit ni,

Nak jumpa family mertua lebih seronok,
Boleh bagi mereka duit bila balik kampung,
Adik-beradik, saudara mara pun tak pandang rendah dengan kita.

Paling best bila ada duit, tak perlu nak harapkan isteri bekerja atau buat bisnes untuk tampung keluarga. Biar dia berehat di rumah, besarkan anak kita dengan penuh kasih sayang. Tak gitu?

Tapi...

Nak cari duit tambahan bukan mudah..

Setiap hari boleh katakan tiada waktu, bisnes sendiri pun tak menang tangan untuk diurus. Jika ada pun itulah masa nak berehat.

Nak tambah income, jadi ejen produk bisnes lain tak ada masa, nak jual barang secara online tak pandai. Lagi nak kena cari orang atau jumpa-jumpa orang pula, jika jauh nak kena pos barang lagi. Dah daftar sebagai ejen kena pergi kelas untuk belajar, hadir training dan sebagainya, mana mampuuuu!

Itulah dilema bagi seorang yang berniaga ni betul? 

Jangan Risau, Ada Solusi

Sebenarnya sudah ada satu bisnes yang sangat sesuai untuk seorang yang sibuk berniaga.

Serius, sungguh ni!

Modal pula sangat kecil. Pasti mampu punya sebab terlampau rendah modalnya.

Bagaimana caranya?

Nanti saya share caranya.

Tapi sebelum itu tonton video testimoni seorang peniaga yang kebetulan juga merupakan seorang artis di bawah & klik butang “Tunjukkan Lagi Bukti”.

Testimoni Peniaga Yang Buat KerjaSimple ini...

Penafian Pendapatan | Polisi PrivasiTerma & Syarat

Hak Cipta © KerjaSimple.com. Hak cipta terpelihara. Laman ini bukan sebahagian dari laman web Facebook atau Facebook Inc. Selain itu, laman web ini tidak disokong oleh Facebook dengan cara apapun. Facebook adalah tanda dagangan Facebook, Inc.

Hasil-hasil yang dipaparkan dalam laman web ini bukan jaminan anda akan dapat hasil yang sama. Ini terpulang kepada faktor-faktor seperti etika kerja, produk dan harga, jenis perniagaan, dan lain-lain lagi. Testimonial yang dikongsikan adalah berdasarkan pengalaman masing-masing.

Rujukan: %%SPONSOR_NAME%%