Notice: Undefined index: l in /home/blog.kerjasimple.com/public_html/wp-content/plugins/wpurlrotator/wpurlrotator.php on line 20
Kerja Simple, Share Link Je – Pelajar – KerjaSimple.com Kerja Simple, Share Link Je – Pelajar – KerjaSimple.com

Best Ke Jadi Student?

Best lah jadi student.. Tak perlu fikir cari duit.. Minta kat mak ayah je.. Hmm.. Kalau dia dari keluarga yang senang boleh lah.. Tapi kalau yang dari keluarga yang sederhana atau susah? Takkan nak bebankan lagi mak ayah kan?

Orang kata mudah, tapi hanya kita yang student je tahu betapa beratnya tanggungjawab yang perlu dipikul.. Kadang-kadang duit tak cukup.. nak kena beli buku dan bahan projek lagi.. nak minta kat mak ayah segan sebab dah banyak sangat bebankan mereka.. sampai bila nak hadap semua ni?

Bukan tak ada niat nak tambah income.. ada tu memang ada.. tapi masa mencemburui.. Nak kena fokus study, fokus program universiti/kolej untuk kumpul merit, fokus group assignment.. macam-macam lah.. kadang tu keluar bilik pagi untuk pergi kelas, malam lepas selesai program baru sempat balik bilik semula.. penat.. memang penat..

Betul kan? 

Tak Nak Susahkan Mak Ayah Tapi...

Tak ada anak yang nak susahkan mak ayah.
Tapi apakan daya, kerja tiada, yuran universiti/kolej perlu dibayar.. kos sara hidup semakin meningkat.. Semua perkara perlukan duit!

Nak keluar makan perlu ada duit,
Nak bayar yuran pun mesti ada duit.

Semua perlu ada duit. Tak naklah harapkan duit mak ayah semata-mata. Kalau boleh tak nak susahkan mereka langsung. Kan best kalau ada duit sendiri,

Nak simpan duit untuk diri sendiri boleh,
Nak simpan duit untuk masa depan pun boleh,

Kita tak tahu masa depan nanti macam mana.. dengan situasi ekonomi kini yang makin merudum dan ramai graduan tak dapat peluang pekerjaan.

Masa jadi student lah kita perlu prepare for what will happen next! At least dah graduate nanti, kita dah ada pendapatan sendiri.. Malah boleh bagi peluang pekerjaan lagi pada rakan-rakan lain.. Best kan? 

Tapi...

Nak cari duit sebagai seorang student bukan mudah.

Setiap hari boleh katakan tiada waktu nak berbisnes ni. Jika ada pun itulah masa nak berehat. Masa nak buat bisnes tak ada, nak jual barang secara online tak pandai. Bila jual barang nak kena jumpa-jumpa orang pula.. kita ni dah laa busy dengan kelas bagai.. kalau jauh nak kena pos barang pula. Kalau daftar jadi ejen kena pergi kelas, hadir training dan sebagainya, mana ada masa!

Itulah dilema seorang student kan? 

Jangan Risau, Ada Solusi

Sebenarnya sudah ada satu bisnes yang sangat sesuai untuk seorang student.

Serius, sungguh ni!

Modal pula sangat kecil. Pasti mampu punya sebab terlampau rendah modalnya.

Bagaimana caranya?

Nanti saya share caranya.

Tapi sebelum itu tonton video testimoni student UUM di bawah & klik butang “Tunjukkan Lagi Bukti”.

Testimoni Student Buat KerjaSimple ini...

Penafian Pendapatan | Polisi PrivasiTerma & Syarat

Hak Cipta © KerjaSimple.com. Hak cipta terpelihara. Laman ini bukan sebahagian dari laman web Facebook atau Facebook Inc. Selain itu, laman web ini tidak disokong oleh Facebook dengan cara apapun. Facebook adalah tanda dagangan Facebook, Inc.

Hasil-hasil yang dipaparkan dalam laman web ini bukan jaminan anda akan dapat hasil yang sama. Ini terpulang kepada faktor-faktor seperti etika kerja, produk dan harga, jenis perniagaan, dan lain-lain lagi. Testimonial yang dikongsikan adalah berdasarkan pengalaman masing-masing.

Rujukan: %%SPONSOR_NAME%%